vrijdag 25 oktober 2013

Respect

Ik zag een paar dagen geleden een reportage op tv van een britse interviewer met een Indiase mannelijke advocaat. Het ging over de reeks verkrachtingen van de afgelopen tijd. De reporter vroeg waarom het toch kon gebeuren dat vrouwen in India zo relatief vaak het slachtoffer zijn van verkrachting. De geleerde liet weten dat een verkrachting alleen bij een 'not respectable' vrouw kan gebeuren. ? Ja. Een niet respectabele vrouw. De reporter vroeg: Maar hoe weet een vrouw dan of ze respectabel is, hoe kan ze weten hoe ze zich respectabel moet gedragen? De weledelgeleerde antwoordde dat dat niet aan de vrouw is, maar aan de man. Wanneer een man vindt dat een vrouw respectabel is, zal hij haar niets aandoen. Wanneer een man het idee heeft dat de vrouw niet respectabel is, of dat nu komt omdat ze in zijn ogen niet juist gekleed is, of dat ze op een in zijn ogen verkeerd tijdstip op een verkeerde plaats is, of wat ze in zijn ogen dan ook maar verkeerd doet, dan maakt dat haar minder waard en dus kanshebber om verkracht te worden. De reporter liet haar onderkaak zakken, draaide zich om en had duidelijk moeite om haar tranen te bedwingen. Ik slikte en zette er snel een andere zender op. Too much!

1 opmerking:

  1. Op zulke foute mannen zit toch niemand te wachten!! Jammer dat de dame zich omdraaide, ik zou per ongeluk mijn microfoon in zijn oog laten vallen, dan kan hij nog maar met 1 oog naar not respectable woman kijken :-)

    Fijn dat wij/ik iets van je hoor. Is mijn weekend ook weer goed xxx Liefs Tien en Seakle

    BeantwoordenVerwijderen